Інтерв’ю для сайту Prostown

Наше інтерв’ю на рукодільному порталі  Prostown.com

Prostown: Як краще охарактеризувати ваше заняття: це в першу чергу майстерня чи магазин, чи як?
Швидше інтернет -магазин з постійно працюючим шоу- румом. Ми досить сильно заховані як для магазину, тому випадкових перехожих у нас не так багато. З іншого боку  поки мало замовлень через саме інтернет, люди хочуть приїхати, приміряти, все розглянути.  Тому шоу- рум працює постійно, як звичайний магазин. Раніше у нас був один вихідний – у неділю, але так як люди часто скаржилися, що складно до нас потрапити в робочі дні, особливо тим, хто живе в іншому кінці Києва. Вирішили почати працювати і в неділю теж.  Це зручніше і для нас і для покупців, нам не потрібно організовувати доставку, а покупці можуть спокійно все приміряти. Та й привід прогулятися буде, ми ж в самому центрі знаходимося.

artyshok24

Prostown: Як прийшла ідея відкрити магазин?
Першою прийшла ідея створити якусь свою справу. Хотілося свободи і творчої реалізації. І не хотілося вставати в 7 ранку з похмурим обличчям і їхати на роботу. Було захоплення рукоділлям. Навіть не стільки рукоділлям – посидючості явно не вистачало – як дизайном , дуже хотілося творити, придумувати різні моделі.  Було багато ідей щодо своєї справи, але всі якісь дуже далекі – все починалися з  “в років 40 , коли буде багато досвіду і достатньо грошей для старту …”  Адже продавати авторські речі дуже складно, без сильної концепції та великих вкладень навіть починати не варто. А потім якось трапились в Іспанії дуже красиві сукні. Прийшла якась впевненість, якщо їх привезти в Україну – неодмінно буде успіх. А до них можна вже і рукодільні штуки додати.  Привезли, знайшли місце для магазину … Так і закрутилося.

artyshok12

Prostown : Чому відкрилися на Хелловін? Це спеціально чи випадковість?
За договором оренди з ТЦ (раніше магазин був  в ТЦ Бессарабський квартал на Басейній) – це була крайня дата, коли потрібно було відкритися. Торгові центри не люблять, коли магазини не працюють, тому завжди обумовлюють дату відкриття. Багато що не було готовим, але ми ризикнули відкрити двері і вирішили доробляти вже в процесі, так до цього часу  і доробляємо.

Постійно у нас творчий безлад,  відро фарби під прилавком, полички чекають лакового покриття кілька місяців, фіранки на шпильках висять.  Іноді доводиться червоніти, коли питають «А Ви тільки що відкрилися, так?». А багато хто не звертають уваги, або роблять вигляд, що не звертають.  Декому це навіть подобається.

artyshok23

Prostown : Як на рахунок виробів ручної роботи , багато робите самі?
Прикрас робимо відносно багато, але щоб називатися магазином прикрас цього мало.  Більшу частину магазину займає одяг. Аксесуари у нас скоріше доповнення, ми поки не ставимося до їхньго асортименту з належною серйозністю. Багатьох затребуваних речей немає в належній кількості, не кажучи вже про кольорову гаму. Може бути таке, що у нас на весь магазин 3 обручі і 2 гумки для волосся,  в той час, як за ними постійно шукають. А ось брошок у нас просто безліч, лежить душа до цих рукотворним квіток. Загалом робимо багато, але поки дуже невпорядковано. Швидше так, є настрій, є ідея і щось робимо.

Prostown: Значить, якщо наші читачі – майстри вирішать відкривати магазин, вони повинні бути готовими до того,  що для творчості часу не залишиться ?
Швидше навпаки – власна справа – це суцільна творчість. Постійно потрібно придумувати то креативні способи реклами, то арт – інсталяцію на вході створювати, то з вітриною потрібно щось вигадувати. Як для майстра, то свій магазин дає великі можливості для розвитку – є зворотний зв’язок, дуже швидко можна дізнатися, що думають про твоє нове творіння, можна приймати замовлення. З’являється розуміння, що саме потрібно людям.

artyshok13

Prostown: Багато в магазині прикрас зроблених особисто Вами?  У яких техніках працюєте?
Я працюю не в техніках, а за настроєм.  А так щось шию, щось валяю, щось декупажу,  з дроту щось роблю іноді. У магазині є мої брошки, сережки, браслети, обручі, гумки для волосся. Ще постійно вигадую  багато дрібничок, які робити не вмію (тобто якісно) , шукаю хто їх зробить добре. Але часто ідеї так і залишаються нереалізованими, зараз багатьом важлива ціна. А вийти на прийнятну ціну при виготовленні, наприклад, сумок або гаманців ручної роботи дуже складно.

Prostown: Є в магазині і прикраси інших майстрів?
Так, у нас всі продавці умільці. Ще є прикраси друзів. Також є кілька майстрів, з якими ми співпрацюємо. Раніше брали прикраси на реалізацію. Зараз від цього відмовилися. Але багато прикрас все ще залишилося, багато що просто подобаються, хоча не продаються, вирішили нехай поки побудуть.

artyshok22

Prostown : чому відмовилися від прийому на реалізацію. Це ж цілком вигідно – що не продає повернули майстру?
Здавалося так, але тут є багато підводних каменів. По-перше, складно контролювати асортимент. Вчасно поповнювати запаси не вдавалося. Всі люди творчі, складно змусити сісти за роботу, якщо у нього немає настрою .  А у нас багато постійних покупців, вони хочуть чогось новенького.  А також складна сама організація, потрібен додатковий працівник, щоб все це вести, зустрічатися з майстрами, приймати роботи, робити виплати. Все це займало дуже багато часу і абсолютно не окупалося, так як націнка була дуже маленька, продажі в порівнянні з одягом теж були гіршими. А якщо б зробили націнку вищою, то люди б перестали купувати, адже це далеко не речі першої необхідності. Зараз співпрацюємо з кількома майстрами на умовах викупу, це дозволяє уникнути багатьох проблем з обліком, звітами про продажі, виплатами грошей

artyshok19

Prostown: Які творчі плани?
Дуже хочеться нарешті почати створювати колекції одягу. Поки вони тільки в замальовках. Тут є багато проблем. Хочеться робити невеликими партіями, обов’язково з натуральних тканин, але не хочеться цього суцільного ексклюзиву з космічними цінами. Хочеться зробити марку, приємну людям. Нам пощастило в тому, що у нас є постійний зворотний зв’язок, люди самі говорять, чого їм не вистачає, що вони шукають. Думаю, коли вирішимо питання сировини, будемо потихеньку пробувати.

Prostown: Які поради можете дати майстрам, які хочуть відкривати свій магазин?
Я б радила починати з малого. Спробувати зібрати клієнтів ще до того, як Ви будете витрачатися на оренду або розробку інтернет-магазину. Ще дуже добре потрібно продумати концепцію і асортимент. Самі по собі вироби ручної роботи продавати дуже складно. Потрібно шукати додаткові напрями, які і будуть «годувати» Ваше рукоділля, хоча б не перших порах. Можливо це матеріали для творчості або майстер-класи.

artyshok25

Prostown: Традиційно ми запитуємо своїх співрозмовників , які ціни на Ваші вироби ?
Ціни на наші вироби ручної роботи часто просто символічні. Ніхто особливо не рахує, скільки матеріалів витрачено , часу. Є настрій , зробили щось, ось сидимо і радіємо. Їх цінність для нас у тому, що вони приваблюють людей і створюють атмосферу затишку. І звичайно, вони непогане доповнення до нашої одягу, – вигідна брошка іноді допомагає продати сукню. Так що сережки або брошку у нас можна купити і за 30-40 грн. Ну а взагалі всі ціни можна подивитися в інтернет- магазині.

Джерело

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *